:)


för ca fyra veckor sedan innan jag for upp till fjällen och sedan vidare till norge ställde jag upp som mannekäng i ett evenemang som andreas farmor anordnat. det hölls i vissträsk och är en av de saker jag är glad över att jag gjort i sommar. jag är även tacksam över att just jag fick bära en bröllopsklänning som var handsydd till andreas mammas farmors mamma år 1905. hon var den allra första som gifte sig i denna klänning. sedan har den burits vidare av andreas mamma, hans moster och morbrors fru. så det kändes lite speciellt, utöver det så fick jag även visa upp andra gamla kläder som var moderna för väldigt många år sedan.. =)

trots att gången var gjord av släp, det regnade och jag fick bära en minst sagt pinsam sameklänning (och ja, det var en ännu pinsammare liten mössa jag var tvungen ha till också) så måste jag erkänna att jag hade riktigt kul :-)















andra av oss "ungdomligare" som mamma också knäppt kort på var bl.a johanna, amanda och viktoria! 






Kommentarer
Postat av: Andreas

du är så otroligt vacker i samedräkten :)

2010-08-11 @ 02:20:03
Postat av: bitte

Hej jag länkar till alla som röstar på min sko i Nellys designa sko tävling.



Vinner jag dessutom pris är det er jag delar vinsten med.



http://blogg.veckorevyn.cm/pinsamt/2010/08/01/lankar/



Skulle iaf bli jätteglad för din röst

Kram Bitte

Postat av: emma

vars har du köpt tröjan på 3 bilden(uppifrån) å köpa? :)

2010-08-22 @ 14:48:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0