hur jag sminkar mig..

har absolut inga avancerade sminkningar utan kör mer enkelt, och detta tar ca tio minuter från min morgon att göra! jag använder mig hur som helst endast av sminket nedan, läppglans kan kännas överdrivet ibland men visar upp det ändå, så jaa.. 



1. ansikte/ hy

concealer/coverstick från ..? -funkar iaf bra :)
puder från loreal -matt och håller hela dagen, förpackningen räcker länge också, plus är också att det följer med en svamp och spegel i
rouge/solpuder från viva la diva + borste - stor förpackning alltså räcker de länge, fin färg, kan variera mörk/ljus

2. ögon

mascara maxfactor -bästa mascaran jag haft, stor borste som förlänger suupeer och får med alla fransar!
flytande eyeliner maxfactor - lätt att använda, slpper vässa som man måste med kajal

3. ögonbryn & läppar

ögonbrynspenna -för att vara från h&m håller den riktigt bra, litar inte riktigt på deras smink men denna var bra!
bryn gel h&m - bra att ha men torkar dock efter några timmar och lämnar efter sig vita små saker
lip plumper gloss, finns på lindex -tråkigt att den inte funkar, men luktar gott, ger en kylande effekt som känns fräsch!


okkk, en "före" bild där jag är osminkad:



först klickar jag över concealer på allt jag vill dölja, såsom finnar osv.. sedan med hjälp av en smink svamp fördelar jag puder jämt över hela ansiktet. när jag är klar med det borstar jag kinderna med rouge, där jag börjar från mitten av kinden och gör små runda cirklar runtrunt och sedan går snett uppåt mot örat. dålig förklaring ja, men följ bara kindbenet. haha fråga om ni inte förstår :)

inget-puder-puder+rouge! hahah inte mening att ögat ska synas på de två sista bilderna.. :(


när jag sminkar mina ögon gör jag först och en smal linje med flytande eyeliner på ca halva ögonlocket, lite tjockare utåt och smalare ju längre in mot ögonvrån. för att få en rak linje använder jag mig av tops, ett litet tips! sedan böjer jag mina fransar ca 3 ggr på varje öga innan jag borstar på mascara.

1.


2. eyeliner samt böjt fransarna


3. mascaraa!


min ögonbryn fyller jag i med hjälp av en ögonbrynspenna, färgen jag har heter light brow och är inte alltför mörk, jag tycker inte att det passar tjejer med blondt hår..  sedan formar jag brynen med ögonbrynsgel, det är en liten borste som jag "smalar" ihop dom med, för att slippa noppa så ofta.

innan


efter


och ibland avslutar jag makeupen med lite läppglans! det jag har är ett lip plumper som egentligen ska få läpparna att svullna och se större ut, men det funkar tyvär inte haha. men det både smakar och luktar gott! plus att det kyler ner dom. hhehe :)


EFTER!



jag hade morgon frilla när jag tog bilderna så säg inget om håret ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0