Mitt hår

Hur fick du bättre kvalite på ditt hår som du påstod var så risigt.. vad använde du för några produkter och vad använder du nu idag? uppskattar ett inlägg här på din blogg om ditt hår :) puss!

svar: främst har jag bott i hästsvans senaste halvåret, och med det knappt användt plattång eller annat värmeverktyg (undantag för helger), och såklart alltid användt värmeskydd. också försöker jag se till att tvätta håret så sällan som möjligt, använda ett bra schampoo och balsam. en fuktgivande inpackning är också viktigt att använda då och då, tyvär har jag slarvat lite med det..! sen har jag användt leave-in produkter som återuppbygger och reparerar. den bästa jag någonsin användt är lanzas leave-in produkt som funkade grymt bra i mitt hår. nu har jag biolage repair cream som jag inte tycker funkar riktigt lika bra, men då brukar jag istället använda bedheads small talk, som egetligen inte är speceillt reparerande så, men den funkar ändå bra i mitt hår måste jag säga. sen avslutar jag med en olja som är totally amazing. bara en tia i storlek som behövs, också lätt gnugga i topparna och dom kommer se mycket fräschare ut!

men det största jag gjorde var ju att klippa av en stor del av mitt hår. det var ju i princip bara gummi i längderna och eftersom man då nått den sista bindningen så att säga, finns det inte något man kan göra åt det, och bryts då den är det hejdå till håret. har fortfarande kvar lite gummihår men det funkar ändå, nu när man sparar ut håret är man ju sparsam om varenda millimeter..!

alla produkter från matrix biolage: schampoo, denna är för volym, skulle egentligen haft hydrathérapie så ska se till att köpa det nästa gång, balsam hydra, och inpackning för mycket torrt och slitet hår också hydra.  



biolage repair cream, funkar också som värmeskydd, REF mirakeloljan och bed heads small talk.


nytagen bild på mitt hår så som det ser ut nu mera!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Sliter keratin mycket på håret och har du haft det nångång? vad tycker du ska man testa eller låta bli? hur blir ens egna hår efter det? kraam

2012-08-27 @ 21:52:18
Postat av: Anonym

vars köper du ditt löshår?

2012-09-24 @ 18:14:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0